søndag 16. mai 2010

plæns

Jeg har noen store ting som jeg skal nå gjøre i nærmeste fremtid iallefall:

-utsjekk på jobben
-teoriprøve for båtlappen
-teoriprøve og oppkjøring for bil
-teoriprøve for jægerprøven

SÅ har jeg andre planer også. Må dele opp planene mine i epoker virker det som. For da er det faktisk enklere å få ting gjort også.

Jeg skal da etter jeg har tatt disse hovedpunktene:
- finne meg hjemmereise til trønderlagen å dra en tur hjem til familien min
- finne dag som passer sånn at jeg kan hente det jeg har i Kr.sand sånn at jeg slipper å tenke mer på det som jeg har der for å si det sånn
- fallskjermhopping i tønsberg
- dykkekurs i Tønsberg
- snakke med Voksenopplæringen angående skolegangen min og generell studiekompetansen min som jeg skal begynne med og sjekke stipendordninger


Jeg har også større kjøpelister:
- ABC utstyr til dykking
- longboard
- jeg vil ha div lekesaker som cross, bmx osv
- jeg må få i meg en bra men ikke alt for dyr/billig bil
- baderomsutstyr
- generelle klær og sko må jeg ha


å jeg har sparemuligheter nå!
Jeg blir trukket automatisk for husleie og fadderbarn. SÅ jeg må legge inn fast trekk på mobilregningen min og sette opp matplan med kostoversikt siden jeg må slutte å bruke så forbanna mye penger på mat:P det er der pengene forsvinner vettu!
Har laget med en ny sparekonto som heter feriekonto. Der skal jeg sette inn 3000 kr hver mnd som er faen meg IKKE lov til å røre i det heletatt! Det skal være sikkert og visst!
Den andre sparekontoen min skal gå på slike ting som hjemmereise og nødvendlige ting som jeg må ha som er viktige. Brukskonto må jeg være forsiktig med slik at jeg ikke overbruker denne, men prøver¨å spare litt av pengene iallefall. Nå har jeg for det meste det jeg trenger så da er det ikke så mye å bruke penger på. Det er generelle koseopplevelser jeg kommer til å bruke denne konto til da:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar