onsdag 7. desember 2011

Pole Dance

Ja tenkte jeg skulle da skrive litt om de tingene som jeg har drevet med den siste tiden da. Jeg har jo tidligere fortalt litt om at jeg har begynt på Pole Dancing her i Tønsberg. Etter å ha tenkt på det lenge og sett etter kurs, så kom jeg over en artikkel i Sandefjord blad angående Pole dancing. Kristina er ei konge dame som holder kurs her i Tønsberg og i Ski. Så jeg meldte meg på for å se om dette var noe for meg.

Jeg startet opp med kurs på nivå 1, og jeg skal fortelle deg at det er ikke bare bare å Pole for å si det sånn! Det er veldig teknisk og hardt, man må være litt sterk men jeg skal love deg den mestringsfølelsen man får når man får til et triks er sinnsykt digg!
Jeg har også tatt meg meg søstersen, og hun er også ganke gira på å begynne på dette til neste år!

Treningene er kjempe bra! Vi har egentreninger på mandager, hvor vi går igjennom hva vi lærte sist uke, vi kan trene på det og teste noen nye ting osv. På tirsdager er den store treningskvelden hvor vi lærer nye ting og har en god del styrkeøvelser som vi går igjennom. Hver gang etter trening så er jeg søl som et uvær, men det kommer seg og man har mer og mer lyst til å trene. Jeg kjenner selv at jeg har blitt sterkere i armene, jeg kjenner meg mye bedre i formen og mestringsfølelsen er ubeskrivelig!


Fakta om pole dance:
  • Pole dance oppsto i USA på 1920-tallet og ble vanlig i Burlesque-klubber på 1950-tallet, og deretter populært i forbindelse med stripping i Canada og USA på 1980-tallet.
  • Pole dance er en utøvende kunstform som kombinerer dans med gymnastikk, og kan være både aerob og anaerob trening.
  • Pole dance blir ofte assosiert med stripping og lapdance, men begynner nå og bli en mer anerkjent form for trening.
  • I pole dance bruker utøveren egen kroppsvekt som motstand, og det skal gi god generell kroppsstyrke og forme kroppen.


Zoraya Judd Pole Practice


Denne dama er helt syk når det kommer til Pole dancing, markerte muskler, sterk som bare faen og har skills til ville helvete, jeg er jo så smart at jeg bruker Youtube Catcher, slik at jeg kan downloade alle de videoene jeg kunne tenke meg fra youtube og ha ha på pc. Med det programmet fikser jeg filene slik at jeg kan legge de inn på PSP eller kan spille de som vanlige filmer og legge de til brenning slik at jeg får det på dvd. Sinnsykt greit.
Men denne frøkna er virkelig en inspirasjon til alle som har lyst å begynne på Pole.


Om fredagen skal vi ha en liten avslutning på kurset for i år å da blir det litt pole i starten, vi skal teste litt dansing på stoler;) og vi skal bare kose oss meg no snæks og bare sitte å prate iløpet av kvelden! Gleder meg masser!
Jeg og søstersen har jo noen bilder og filmer fra da vi var på trening hos Kristina i Ski som jeg skal legge ut når jeg får overført de til data'n:)

Uansett, om man er gira på å prøve så kan dere gå inn på www.thepoleroom.net å se hvilke kurs og slik som tilbys!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar