søndag 31. oktober 2010

Hastings

HASTINGS

Jeg dro da på Torsdagen sist uke til England for å besøke noen venner der. Jeg stakk da innom en kompis av meg, Matt som jeg skulle være hos. Reisen over gikk kjempebra, fikk sovet litt på flyet og på togturen fra Gatwick til Hastings. Vi kom frem ganske seint og den tiden brukte vi egentlig på å se en film, fikse noe mat og shoppe noe smått fra butikken som jeg glemte å ta med, som f.eks hårbørste og balsam:P Kan ikke få med seg alt heller da når man stresspakker en 30 min før man skal dra.
Uansett, dagen etter stakk vi ned til Hastings "by". Hvor vi brukte tid på å gå rundt i gammelbyen, innom ett museum, ta en spess heis til fjellet, sitte og chille på en diger stein og nyte utsikten til litt småshopping. Her er da noen bilder fra Hastings.

Dette er da nede ved stranden hvor man kan se et orginalt Banksy bilde som er fiksa i lille Hastings. Denne kunstneren er helt syk og Matt gav meg en film om man som jeg lasta ned på PSP'n min som jeg skal legge meg i kveld og nistirre på.

Utrolig fin utsikt ved stranden. Det sies at på en fin dag kan man se hele veien til Frankrike fra denne stranden, og det kule er at de har et Hotel som ligger rett ved stranda, som er formet som en båt. Så når andre båter ute på havet er ute kan man se hotellet og tro at det faktisk er en båt de ser.

Stranden er kjempefin, kjempelang og med bare steiner. Man kan se at man tar faktisk vare på det fine man har på strendene i England. Ikke noe sneiper, ikke flasker og annet ræl. Og takk no gud for det. Utrolig denne stranden.

Bilde fra inne i gammelbyen, snodig men jeg kommer fortsatt ikke over hvordan man skal kunne kjøre bil i detta landet alts. Snodige menneskene. Uansett, nede i gammelbyen så er det fisk som gjelder. Her er det store steder og mindre boder hvor man kan køpe fersk fisk. Vi var innom et gammelt fiskemuseum her nede, fikk ikke lov til å ta bilder, men utrolig histore på dette stedet.

Her er da bilde av den nydelige utsikten man har på toppen etter å ha tatt verdens mest skumle heis EVER! Det er utsik over hele byen:) Nydelig.


Kommer mer oppdateringer fortløpende om uka mi i England.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar