søndag 29. januar 2012

Lean Mean Fighting Machine!!!


Ja da sitter jeg her på den siste dagen jeg skal ha med nattevakt før jeg får en uke ferie fra jobben. Jeg har allerede bestemt meg for at jeg skal være igjen her i Tbg for Pole Dancingen som er mandagen og tirsdagen, men også for å få trent en del. Jeg veit at med en gang jeg kommer hjem til trønderlagen så blir de vanlige rutinene jeg har litt snudd på hodet, men jeg er fast bestemt på å få inn de treningsøktene som jeg trenger, selv om jeg er hjemme hos mor og far.

Jeg har lenge kunne tenkt meg å stille i BF, men det er ikke så lett når man ikke har en særlig veileding eller hjelp til dette. Jeg tok derfor kontakt med MyRevolution-teamet som jeg har snakket med tildigere om de har en som kan stille som fitness coach. Men responsen var ikke den jeg håpet på. Jeg fikk vite at MyRevolution har gått vekk fra å coach'e fitness utdøvere, så jeg fikk mail fra den ene hos MyRevolution som anbefalte en dame som jeg kunne ta kontakt med. Det har jeg gjort over mail men enda ikke hørt noe fra henne. Det som er, man trenger veiledning og hjelp om man skal kunne komme på det nivået føler jeg. Så jeg er fortsatt bestemt på å få noen som kan hjelpe og som kanskje ikke er så langt unna Tbg sånn at oppfølgingen blir optimal. Men i mellomtiden så trener jeg som jeg bruker og venter bare i spenning.

Det er jo dette året jeg har ventet på i evigheter. Dette året skal bli det aller beste og jeg skal gjøre mitt aller beste for å få ting til å skje! Jeg har jo allerede meldt meg opp til privatisteksamen til våren. Rett og slett for å få ett lite dytt når det kommer til min utdanning på den sivile siden. Jeg har lenge tenkt på dette men ikke tatt steget og følte nå at det virkelig var på tide.
Jeg har også snakket med de forskjellige mennenskene som jeg jobber sammen meg anngående kursing og mer opplæring når det kommer til utsjekker og slikt på jobbsiden. I kveld når jeg kommer på jobb så er det rett og slett å sende en mail og håpe at jeg kan komme meg på noen kurs og komme meg videre på jobb også.

Jeg har ikke lyst å komme inn i en stampe hvor jeg står på stedet hvil på jobb. Jeg vil streve etter å komme meg videre, få mer utdanning og mer å gjøre. Så dette passer perfekt.
Så konklusjonen min på utdanning og jobb er ganske klar. Jeg skal på kurs på jobb for å komme meg videre der. Jeg skal ta de to første fagene jeg trenger for generell studiekompetanse, og de da to siste blir da tatt til høsten. Dette sørger da for at jeg har genenerell studiekompetanse sånn at jeg da kan komme inn på KS til neste år om det er det jeg har lyst til og jeg kan også studere videre over nett for å få også en sivil utdannig på si, sånn at jeg kan ha noe å falle tilbake på om det kommer til det punktet at man kanskje må slutte der jeg allerede jobber. Men de planene er klare og jeg veit nå hvordan jeg skal få utdanningen min i riktig retning! Så stolt av det!

Når det kommer til treningen min så er det er par ting som jeg skal fortsette med, og noen ting som jeg kunne selv tenke meg å forandre på.
Jeg kommer til å fortsette med Pole Dancingen. Jeg har nå kommet meg på nivå to og har det kjempegøy på treningen. Mestringsfølelsen er på det høyeste og jeg lærer å mestrer ting bare forere og fortere! Så det er en ting jeg kommer til å fortsette med!
Jeg har også sett en del på andre aktiviteter som jeg kunne tenke meg. Jeg så på Roller Derby og kunne virkelig tenke meg å teste dette, en teamsport jeg føler jeg kunne hatt det gøy med. Men jeg fant ut at det er ikke en mulighet for det rett og slett. Jeg jobber skift, og jobber alt for mye og med tanke på at treningen skjer i Oslo, så er dette dersverre ikke en mulighet for meg. Jeg har ikke tid til å reise frem å tilbake og jeg kommer til å gå glipp av så mange treninger at det er ingen nytte. Så den planen kan jeg egentlig bare legge ifra meg.
Jeg har jo fortsatt medlemsskap på Spirit Kampsportsenter, jeg har vært LITE på trening den siste tiden og jeg vurderer da om jeg skal fortsatt drive med dette, det er noe jeg ikke har bestemt meg for enda. Men jeg må se det litt ann. Jeg må komme meg ivei på en trening å se om dette fortsatt er noe jeg kunne tenke meg å holde på med, eller om jeg rett og slett skal velge unna MMA, selv om det er trist. Vi får se. Jeg har også snakket med Tønsbergkameratene som har boksing ved Eik. Jeg kunne tenke meg å prøve dette, så jeg skal sende de en mail når jeg kommer hjem fra trønderlagsturen min for å se om det fortsatt er noen muligheter der.

Ellers så er det fortsatt masse svirring og tanker rundt det å fikse seg en coach når det kommer til BodyFitness, så om det er noen i tbg eller omegn som kan hjelpe meg med å nå målet mitt så er det bare å sende meg en mail; luthientelmnar@hotmail.com så får dere svar.


Når det kommer til resterende av min lille "ill fix my life"-plan så har jeg kommet meg godt igang! Jeg har begynt å ta soling regelmessig, jeg klipper meg hos frisøren regelmessig slik at jeg kan få orden på håret mitt. Jeg kjenner selv at jeg har abused håret mitt til de grader så nå er det forandring der. Jeg har kuttet ned på snusingen og jeg bleker tennene mine. Jeg veit dette er forfengeligheten som slår igjennom, og jeg trodde aldri selv at jeg kom til å bli slik, men jeg tror og veit at det er for det beste. Jeg må begynne å tenke på å ta mer vare på meg selv. Både fysisk og psykisk. Det er jo noen som har hjulpet meg på veien kan jeg si:D Så jeg skal holde meg til dette nå. Jeg bruker mer tid på meg selv, jeg bruker mer tid på klær og sminke og jeg har endret en god del i livet mitt for å få ting til å bli bedre.
Jeg veit selv at jeg var ganske hard når det kommer til flaska i helgene, og jeg har blitt inneforstått at jeg kanskje ikke tåler så mye som jeg selv tror. Så jeg fant ut at det enkleste er bare å slutte. Jeg har ikke savnet det å drikke, jeg har mer tid til andre ting og jeg koser meg dagen etter når jeg veit jeg ikke er fyllesjuk og føler mer som shit. Så jeg har kuttet det ut. Jeg kan sikkert ta en øl eller no når jeg er sammen med venner, men jeg har ikke kommet til det steget hvor jeg ønsker det heller. Jeg trenger ikke å drikke og jeg synes det faktisk er gøy å være ute på byen og ikke drikke. Dette gjør jeg for meg selv. Liker det.


Så allerede i år har jeg kommet med en hel masse forandringer for det bedre, og jeg håper jeg kan fortsette med den veien jeg er på nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar