onsdag 13. januar 2010

Lasagne

(da har jeg lagt ut oppskrift til deg WENDY)

..::Oppskrift: LowCarb Lasagne::..




Hva trenger du:

- 400 g karbonadekjøttdeig ( billigst på Rema 1000)
- Vita Hjertegod Hvitost ( 1 liten en, jeg brukte hele osten, men det er ikke nødvendig
- 1 boks Cottage Cheese
- 1 boks hakkede tomater
- 1 pakke Knorr Lasagne dinnerkit
- løk og annet grønnsaker for salat
- Mager Kesam som tilbehør

Hvordan:
Begynn med legge ett lag med Cottage Cheese på bunnen av en ildfast form.
Sett stekeovnen på 200 grader (se på dinner kit)
Brun karbonadekjøttdeigen i Fry Light


Dette er den 1 kalori spray eller du kan også bruke Vita Hjertegod olivenolje.
Når kjøttet begynner å få en gylden farge, krydre dette med valgfritt krydder, jeg bruker litt sitronpepper og svartpepper.
Så bruker du boksen med hakkede tomater og annet som du vil ha som fyll. Jeg brukte en hel rødløk jeg da.
Legger så i pulveret fra Dinner kit:

Når dette begynner å få en litt tykk konsistens, begynner du med å legge ett lag med kjøtt og ett lag med lasagneplater. Dette er da den fullkornsversjonen. Annenhver til det ikke er igjen mer kjøtt.
Du strør da osten over slik at det dekker platene og kjøttfyllet og lar denne stå i ovnen i ca 35 min!


Meg:
Jeg liker da å lage en lett salat ved siden av. Jeg hakker opp salat, mer løk, tomater, sopp, sukkererter, vårløk og paprika. Serverer så med en liten skje kesam



2 kommentarer: