onsdag 1. juni 2011

Oppdatering fra uka mi!

TRØNDERVÆRET og generell kos hjemme !!




Jeg tenkte jeg skulle oppdatere litt om hvordan uken min i trønderlagen var jeg!

Videoen over er da fra Søndagen før jeg dro tilbake til Tønsberg. Vi hadde nettopp grillet sammen med søskenbarnet mitt Svein Tore og tror du ikke det begynte å hagle da?! Jeg måtte jo ut å få med meg været! Så sånn var det i to dager da! Helt utrolig hehe!

Ellers så har jeg vært mye sammen med mamman og pappan min. Godt å se de igjen! Jeg kjørte mamma hver dag til bussen slik at hun kom seg på jobb og jeg satt masse sammen med pappan min og løste kryssord, spilte data og generelt bare prata skjiit og drakk kaffe!

Etter alle turene mine ned til bussholderplassen klokken UBER TIDLIG så har jeg vært ute å løpt om morgenen for å få trent mens jeg har vært hjemme! Jeg løpte en time ute og testet også pulsklokka mi! Sinnsykt konge sak! Jeg hadde da en gjennomsnittpuls på 160 og hadde det kjempegreit da jeg var ute!

Jeg har også besøkt masse av slekten min! Jeg var ned til tanta mi (pappas søster) og da fikk jeg også sett bestefaren min! Jeg var på bursdagen til søskenbarnet mitt og fikk møtt hele slekten på morssiden. Jeg har også hatt besøk av søskenbarnet mitt Svein Tore som jeg kjøpte en PS3 fra! Jeg har nå den gamle PS3 som kan kjøre PS2 spill og jeg har også fikset meg spillet Mortal Kombat! Awesome!
Jeg skulle også besøke noen venner fra trondheim, men selvfølgelig kan jeg ikke møte de for da var de borte. Får se til neste gang jeg kommer hjem til Trønderlagen:D

Jeg var også på kino sammen med søstersen og to av søskenbarna mine og dama til ene søskenbarnet mitt, vi har på kino og så Fast Five som faktisk var imponerene bra! Jeg skal legge opp en trailer slik at dere kan se hvor awesome den ser ut!
Jeg skal også komme meg på kino og se Den nye X-MEN filmen som har kommet ut! Gleder meg! Akkurat nå så er det faktisk mange bra filmer som går og kommer på kino! hehe

Som søsken flest og bestevenner så var jo jeg og søstersen sammen på kino, vi måtte bytte litt på klær og vi sørga for at vi kunne sitte sammen på kinoen! Det som er det beste med å ha med seg søsteren sin på kino er at vi ler ALLTID på feil sted! Det var en scene i filmen hvor Vin Diesel eller hva han nå heter begynner nesten å gråte over noen som da har dødd. Karen som døde ligger under ett teppe, jeg måtte jo bare le for det ble liksom for teit, så måtte søstersen si noe som: "herre gud, mannen trenger ikke ett teppe, han er kald for en grunn". Så selfølgelig satt vi å lo mens de andre rundt på kinoen snudde seg for å se hva faen det var som var så morsomt! Enda klarer jeg ikke å komme over hvor sinnsykt gøy det var haha!

Jeg og søstersen bestemte oss for å lage noen Irish Coffie.

Irish coffee
Den originale Irish Coffe er litt forskjellig fra det mange tror. Det skal brukes Irsk Whiskey, vanlig sukker, ikke sugerør, frisk kaffe, lettpisket frisk krem og varme glass.
Originalen er som følger:
4,5 cl Irsk Whiskey(Powers Gold Label Irish Whiskey) 2 ts sukker(2-3 sukkerbiter) Varm kaffe Frisk lettpisket fløte(Skal ha konsistens som sennep)

Glasset varmes med varmt vann. Bruk egne irish coffe glass eller varme sikre vinglass. ha i sukker, whiskey og kaffe til 2 cm under kanten. Rør til sukker er oppløst. Toppes med krem som helles forsiktig på over baksiden av en skje. Denne skal ikke blandes med kaffen. Her er det viktig med fet fløte som ikke blander seg så lett. Skal drikkes gjennom kremen. Ikke sugerør.

Det var da oppskrifen, men jeg og søstersen gjorde det på en helt annen måte vi!
Da vi lagde det så tok vi på øyemål hvor mye Whiskey man skulle bruke, så er det kaffe i kaffekoppen, krem på boks siden vi er late, så er det opp med kanel og brunsukker som topping en en skje med brunsukker i kaffen slik at den blir søt og ikke bitter, så er det sugerør som prikken over i'en!

Det var kjempegodt og vi lagde en til mamman vår og en til pappa! De likte det også, men pappa likte ikke at det var så fobaska søtt, så han drakk en for å være snill hehe, søte pappa<3

Ellers så lå jeg over til søstersen og så film og tv, det var sinnsykt digg å være sammen med søstersen og jeg gleder meg vilt til hun kommer flyttende ned, det er ikke lenge igjen nå da! Det er under 4 uker! Jeg gleder meg masser og har gjort en hel del her hjemme for å ha ting klart til søstersen kommer ned!

Søstersen er utrolig kul i mine klær må jeg si:P hehe vi bytter klær så å si hele tiden, så når hun kommer ned så har vi plutselig dobbelt opp! Det er ikke å klage på!

Nå skal jeg ut og hente posten, handle på butikken og hente ut pakkene mine som har kommet i posten. Jeg har noen bilder og videoer fra da jeg var hjemme som jeg skal legge ut, men det kommer etter jeg har fått i noe mat i magen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar