fredag 10. juni 2011

Tønsberg:D

Da skal jeg fortelle dere litt om hva jeg gjorde i går! Jeg fikk besøk av Monge, en kompis fra basen da jeg kom hjem fra jobb, vi satt og snakka å så litt på tv før vi kjente at vi begynte å bli ganske så sultne, og siden det var faktisk fint vær (med tanke på at det har regnet hele uka) så bestemte vi oss for å stikke ned til byen og se om vi fant en plass som vi kunne tenke oss å spise på..

Det er veldig koselig å gå langs bryggekanten i Tønsberg by og se utover sjøen og se alle spisestedene hvor det sitter masse glade mennesker som koser seg med mat og drikke. Vi var og så på de forskjellige tilbudene utestedene hadde å tilby, men vi bestemte oss for å gå litt "oppover" i bybildet hvor det var litt mindre folk og se om vi fant noen "nye" steder som vi kunne stikke å spise, jeg klarer faktisk ikke tanken om å spise en pizza på Peppes Pizza lengre, jeg er så sykt lei av pizza siden det er bare der jeg bestiller pizza og jeg tar det samme hele tiden. Så vi bestemte oss for en plass hvor ingen av oss har vært før og der skulle vi teste maten.


Vi endte opp med ett lite sted oppe i gaten nær Farmandstredet (nå husker jeg ikke hva plassen het heller) der det ikke var særlig stappet med mennesker og vi å prisene var ganske rimelige. Vi satte oss ned og bestilte mat. Jeg tok da en Kylling Kebabtallerken med Chips. Jeg må bare si at det er den beste kyllingkebaben og den billigste jeg har kjøpt meg EVER! Jeg kjøpte meg denne maten og det kostet meg under 100 kr!!! Stemnngen var sinnsykt god der inne og vi satt sikkert i 3 timer eller noe på samme stedet og diskuterte politikk, snakket om jobb og livet generelt hehe.
Selv om det var en del overskyet så stoppet det ikke oss nei! Vi dro innom McDonald's etter vi hadde spist middag og latt middagen hvile litt i magen, for vi skulle ha oss en is! Jeg tok meg en McFlurry med Daim! Lenge siden jeg har spist is, og jeg er egentlig ikke noe fan av McDonalds lengre, men den isen var deilig! Så vi gikk og spiste is nede på brygga å så på alle menneskene og kosen ute. Vi har ute til klokka var nesten 22.00 før vi dro hjem til meg. Vi satt da å så på CSI før Monge måtte dra på basen siden han hadde uber tidlig vakt dagen etter. Men må si at det var en kjempekoselig kveld og god mat, kunne ønske jeg hadde tatt bilder av maten og slikt, men jeg klarte jo selvfølgelig å legge igjen kameraet i bilen den første delen av turen nede i Tønsberg, men neste gang så er jeg klar. Jeg skal da ha kameraet limt fast til hånden min hehe:)

Jeg kjenner på meg at det kommer til å bli fantastisk når søstersen kommer ned, da skal vi være mye nede i byen og spise, sitte og kose oss på brygga i sola med hver vår iskalde Pepsi Max! Jeg og søstersen har funnet vårt "hemmelige" cafe-sted i Tønsberg hvor man kan få verdens beste Kaffe Mocca! Det er lenge siden jeg har gått nede i byen og kosa meg på denne måten, og jeg har savna det, så når Tone kommer ned så blir det virkelig bra!

koselige tønsberg..

2 kommentarer: