fredag 10. juni 2011

siden sist..

I den siste tiden har jeg slitt noe sinnsykt med neseblødninger igjen. Jeg veit jeg har en stor blodklump inne i nasen som kan sprekke til tider og da er det en hel masse blod som kommer ut av nasen min.
Jeg har ett stort blodkar som ligger i det ene nesebordet som gjør at jeg nesten ikke puster med det ene neseboret. Slik har det vært ganske lenge.

Da jeg var mindre så sleit jeg mye med neseblod, og det var ganske så ofte. Mange ganger kunne jeg stå inne på badet å blø naseblod i nesten to timer, det skal jeg fortelle var kjedelig. Jeg har testet trikset med å klemme igjen nasen og bikke hodet bakover, men det er ikke optimalt for da rinner det store strømmer med blod ned i halsen min og jeg må hoste opp blod.

Jeg kan også komme på at jeg hadde mange morgener da jeg så masse blod på puta og sengetøyet mitt og så meg selv i speilet og så at jeg hadde halve ansiktet med størknet blod. Jeg har vært til legen med dette problemet tidligere og da sa legen min at jeg skulle ha vært på sykehuset og svi bort blodkarene som jeg har i nasen som gjør til at jeg blør så lett naseblod, men det har jeg ikke hatt veldig lyst til, spesielt ikke da jeg var mindre for jeg var livredd for sykehus og synes selv jeg hadde vært ALT for mange ganger på sykehusbesøk. Men nå vurderer jeg å ta en tur til legen for å se om det kan være mulig å få behandlet dette. Det ødelegger ganske mye for meg når jeg er på trening, jeg kan ikke få nasen min i klem eller ett lite svakt slag på nesen før jeg begynner å blø, og beveger jeg på nasen min så kjenner jeg og hører veldig godt "knekk"-lyder. Det er vel sannsynligvis fra den gangen jeg knakk nasen min, men dette skal jeg fikse på tenkte jeg. Må bare få bestilt meg en legetime så fort som mulig egentlig!


Ellers så har jeg virkelig fått gjennomgått på trening den siste tiden hehe. Jeg har da selvfølgelig sparret med partneren min som er litt større enn meg, og det er veldig mye boxing, sparking og bryting på treningene som jeg er på. På onsdagen så var det virkelig gøy på treningen! Jeg fikk med meg sinnsykt mange gode tekniker og hun som jeg sparrer med filmer som regel forklaringene på teknikene som treneren viser oss, slik at vi kan se på dette i ettertid! det er supergreit og ha dette, slik at man kan gå tilbake å se hvordan man skal gjøre dette hehe. Men som dere kan se så er det en del blåmerker man får iløpet av 2 timers treningsøkt, 3 ganger i uka, men på onsdagen så ble det enormt mange blåmerker på innsiden av armene. Det er fordi vi hadde masse bryting og veldig mye bryting på rygg og rulling. Noen ganger får man blåmerker og noen ganger ikke. Jeg kjenner ikke blåmerkene før dagen etter da! Da kommer stølheten og smerten på blåmerkene hehe. Men ja, noen blåmerker må man nesten regne med!

Uansett, jeg digger treningen som jeg har på Spirit Kampsportsenter her i Tønsberg, det er så synd at treneren vår skal slutte denne mnd, men han som skal ta over er kjempe flink og det blir bra unsett. Men neste helg så skal vi ha en liten "klubbfest" som da skal være hjemme hos meg!
Så det jeg skal gjøre neste uke er å rydde, vaske og fikse opp leiligheten min sånn at det faktisk ser ut som det bor mennesker der:P Jeg skal handle noen blomster og slikt, fikse verandaen med utebord og stoler, jeg skal handle inn mat og fikse potetsalat blandt annet, jeg skal handle pappfat osv. Men jeg gleder meg veldig masse! Skal bli sinnsykt gøy og bli bedre kjent med de som jeg trener med hver uke og finne ut hva de liker å gjøre på fritiden osv.
Men jeg veit med meg selv at jeg kommer til å microplanlegge hele saken, så jeg har jo laget liste over alt jeg trenger osv. Så kommer nok til å bli noen oppdateringer og mas anngående denne festen som jeg skal holde da:D Men det blir bra skal dere se, jeg skal ta masse bilder fra festen og poste på bloggen slik at dere kan få se!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar