fredag 24. februar 2012

Dagens babbel

Jeg sitter nå hjemme og drikker litt kaffe mens jeg oppdaterer meg på hva som skjer i verden. Jeg kom til å tenke på hvor sinnsykt heldig jeg egentlig er! Jeg skal på jobb klokken 1500 i dag og jobber til 2230. Jeg jobber skift, noe som passer meg veldig bra siden jeg kan da gjøre ting sammen med venner og familie tidligere på dagen og jeg har muligheten til å få inn en god kardio økt før jobben starter.

Jeg fikk sjekket en del mail også da jeg var på kveldsvakten min i går, og jeg ble veldig positivt overrasket da jeg så at jeg har fått 3 forskjellige kurs som alle varer en uke! Så fra uke 11 til uke 13 er det bare kurs på meg! Jeg jobber da de tre ukene dagtid, men får kompensasjon for de dagene jeg mister hvor jeg har fri grunnet skift, så de skal jeg da bruke på å reise en tur til trøndelagen og besøke familie og slekt!

Når det kommer til utdanning både sivilt og jobbmessig så har dette året gått akkurat som jeg vil!
Jeg fikk i uke 2 ett kurs med varighet 1 uke på jobben.
Jeg har nå 3 kurs fordelt på 3 uker via jobben som jeg skal ha i uke 11, 12 og 13.
Jeg begynner snart på neste nivå i Pole dancingen.
Jeg har også meldt meg på kurs via voksenopplæringen på jobb for å få tatt jægerprøven og få vekterkurset, så det er to kurs til.
Jeg har snakket med forskjellige skoler som har tilbud når det kommer til Trening og kosthold slik at jeg kan begynne på en sivil utdanning til høsten
Jeg skal opp i eksamen i historie og naturfag til våren og har kommet ett ganske langt stykke på vei med eksamenslesing og forberedelser.

Så jeg kan si at utdanningsmessig så ligger jeg veldig godt ann dette året! Jeg har flere kurs som jeg har meldt meg på innenfor jobben, så jeg venter egentlig bare spent på svar fra avdelingen som har med utdanning og trening der.


Ellers? Jo, jeg har begynt på ny leselektyre for meg selv!
Jeg er stor fan av www.amazon.com og bokhandel der, de har billige bøker, de sender ut ganske kjapt og jeg kan da handle masse bøker som man kanskje hadde betalt 4 ganger så mye for her i Norge! Så har startet på " The U.S Navy Seal Guide to Fitness and Nutrition".
Jeg Er ganske overrasket hvor spennende og informativrik denne boken egentlig er! I går på jobben da jeg hadde lest ferdig kapittelet om Vikingetiden og begynt på Middelalderen så tok jeg meg en liten pause fra notatskriving og leste litt i denne boka. Jeg har allerede blitt smartere og leselysten er på topp! Så når jeg kommer meg på jobb i kveld så blir det mer lesing på Historie (få ferdig kapttel om Middelalderen) så kan jeg lese mer i denne boka. Summen for boka på amazon.com var på sjokkerende 40 kr! Så her er det MYE for pengene!!

Ellers så hadde jeg en liten handlerunde på amazon hvor jeg kjøpte flere bøker og delte opp forsendelsene slik at jeg slipper toll, og bonus er at jeg har mange pakker å glede meg til fremover! Jeg bestilte flere bøker anngående Martial Arts, Trening og kosthold til MMA utdøvere osv. Jeg handlet også flere treningsbøker og selfølgelig den nye boken til Kat Von D og noe annet, jeg skal oppdatere så fort jeg får de i postkassen!

Så jeg har tid til noe annet en bare lesing på studiene mine, jeg leser også for de KOMMENDE studiene mine i trening og kosthold!

Og noe jeg har lett etter lenge! Jeg har tenkt på hudpleie og hvor forbaska dårlig jeg har vært med å ta vare på huden min! Jeg har slitt med nupper på armene og lårene så jeg har da gått drastisk til verk med skrubbing, peeling og sloarium. Dette har resultert til at jeg har fått mindre nupper og er fornøyd med hvordan kroppen ser ut. Men det jeg sliter med er ansiktet mitt, ikke at jeg har noen store utbrudd av akne, men de kvisene jeg får er ved hodebunn i panna og veldig kvisete over nasen, jeg er 24 å ønsker ikke akkurat å se ut som jeg er 14! Så jeg snakket med en hyggelig hudpleier ved Kilen Velvære og på mandagen skal jeg på konsultasjon for å se hvilke behandliger og produkter som jeg kan bruke. Jeg er lei av å bruke produkter som koster flesk og ikke fungerer for min hudtype, så dette skal bli spennende!

Og til andre ting! Ja, siden det har vært vinterferie denne uken så har jeg ikke fått dratt på MMA trening eller på Pole Dancing. Kjedelig, men neste uke starter man opp igjen og jeg er full av engergi og vilje så jeg gleder meg noe helt sjukt!
Jeg venter enda program fra min nye coach når det kommer til Body Fitness, så jeg skal ta å sende en purremail for å høre status der, jeg er ivrig på å komme igang, med fast rutine på trening og spisemønster! Så det blir kustus på alt!

Så når jeg tenker tilbake så har de siste 2 årene i livet mitt vært de aller beste! Jeg gikk fra å være veldig deprimert en periode da jeg bodde i Kristiansand hvor jeg flyttet for å bo med min nåværende ex. Alt gikk på trynet og jeg mista alt jeg hadde. Jeg måtte flytte mange ganger i Kr.sand, jeg gikk på en jobb som ikke var givende for min del. Jeg var veldig tykk pga samboerkilo og jeg hadde få venner jeg kunne snakke med om dette siden jeg var ganske ny i byen.
Alt snudde da jeg tok kontakt med en gammel kompis som jeg hadde jobba med i forsvaret. Han annbefalte meg å søke meg tilbake til Mågerø for å jobbe der. Etter søknaden ble sendt fikk jeg beskjed om å møte på intervju så fort som mulig, jobben var min allerede etter intervjuet, jeg pakket alle tingene mine i 11 ekser, sendte de i posten til Mågerø og tok to uker jobb og to uker ferie før jeg flytta og begynte å jobbe i Tønsberg.
Nå sitter jeg her, med leilighet, samboer, veldig god jobb, utdanningsmuligheter og kursing, bra trening og veiledning fra mine trenere og mange gode venner. SÅ jeg kan virkelig si at verden smiler til meg! Jeg har fått til så sinnsykt mye de siste 3 årene i livet mitt og jeg er veldig stolt av meg selv:)

Så til alle som sliter med jobb, forhold eller livet generelt. Ta ett steg! Gjør noe med det og få det bedre med deg selv. Ingenting skjer av seg selv, du må gjøre en innsats!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar