torsdag 5. august 2010

NATT

Søvnløshet




Søvnløshet er et vedvarende problem med å oppnå eller opprettholde søvn, eller at søvnen er problematisk avbrutt og oppstykket. Innen psykiatrien kalles søvnløshet for insomni. Insomni kjennetegnes ved forskjellige kombinasjoner av problemer med å sovne, opprettholde søvn i ønsket tidsrom eller at søvnen er avbrutt. Dersom søvnløsheten ikke er en direkte følge av noe annet psykisk eller somatisk helseproblem kalles det for primær insomni, eventuelt ikke-organisk insomni.[1] Primær insomni defineres som kronisk insomni uten spesifikke underliggende medisinske eller psykiatriske lidelser som søvnapné (pustepauser), depresjon eller demens. Søvnløshet er en av flere søvnforstyrrelser eller dyssomnier.


Javel så det er slik det skal være i kveld også... faen ta!!!

Jeg sliter som faen med å få sove nå. samme som var før. Men nå har jeg fått noe annet merke som jeg skulle prøve og jeg er fortsatt ikke trøtt. Døsen men ikke trøtt. Jeg tørr heller ikke å ta en til for da veit jeg at jeg iallefall kommer max til å blække, men det kan jeg heller ikke siden jeg skal opp om noen få timer og skal liksom på jobb også. Jeg blir sliten av det her mest for at jeg blir oppgitt og lei meg. FAEN ta sier jeg bare.
dette er ikke gøy, det var greit før da jeg kunne være opp i flere dager, fikk gjort sinnsykt mye da. Som rydding, shopping på nett og sånn.. men savner god gammaldags søvn. søve til jeg er uthvilt.

SAVNer....


skulle hatt:
C2H5OH + 3O2 3H2O + 2CO2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar